onsdag 26 augusti 2009

Första inlägget

Nu har jag bestämt mig för att börja blogga! Denna blogg kommer att handla om lite hur jag upplever vardagen, arbetet och politiken.
Jag arbetar med försäljning av verktyg till industrin och bor i Vallentuna norr om Stockholm, där jag även är aktiv inom politiken.
Jag är dels ledamot i för närvarande utbildningsnämnden (snart barn- och ungdomsnämnden) och dels som ordförande för Moderaterna i Vallentuna.
Som föreningsordförande är man ett hett villebråd dessa dagar. För att komma till riksdagen som moderat ledamot och krävs nämligen att man först skall bli nominerad av 3 olika föreningar för att komma till provvalsprocessen.
Detta betyder att just nu får alla ordföranden mail och telefonsamtal från de som vill bli nominerade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar