torsdag 29 oktober 2009

Den svenska avundssjukan.

Aftonbladets största nyhet nu på morgonen är att Leksands IF har låtit vaccinera sina spelare mot svininfluensan, detta trots att den stora allmänheten inte ännu fått den möjligheten. KATASTROF säger dalademokraten om samma sak.
Jag tänker tillbaka till när vår förra statsminister skulle göra en höftledsoperation, då han hade så ont att han inte klarade av sitt jobb på det sätt han önskade. Han fick då välja när det passade bäst in i statsministerämbetet att vara sjukskriven och utförde operationen. - KATASTROF skrev många tidningar. Bara för att han är statsminister ska han inte tränga sig för kön.

Jag har för mig att det var den svenske finansministern Ernst Wigfors (blev finansminister första gången 1925) som sade: "Svensken har inget emot att drunkna, bara alla andra gör det samtidigt". Det belyser hur den svenska avundssjukan eller jantelagen fungerar.

Självklart skall en statsminister få en operation när han behöver det, så att han snabbt kan komma tillbaka till sitt arbete att leda landet!
Gällande en idrottsförening så tycker jag inte att de skall ha förtur i kön på vårdcentralen, men om de har en egen läkare som vaccinerar dem så är det väl bara att gratulera?

Själv så ringde jag läkarmottagningen hemma i Vallentuna igår och frågade om jag kunde vaccinera mig nu, då jag kommer att vara bortrest och stå på en mässa när de börjar vaccinera den stora massan och det var inga problem att åka in och vaccinera mig..
Undrar hur många som blir avundssjuka på mig för att jag tog ett eget initiativ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar