måndag 5 oktober 2009

Helg i Norrtälje

I helgen var jag i Norrtälje på en konferens för att diskutera plattformen som vi i Moderaterna i Vallentuna skall gå till val på nästa år.
Vi var alla gruppledare/ordförande från de olika nämnderna samt kommunalråd och ordf. för KF som samlades på Pensionat Granparken . Ett riktigt underbart ställe att tillbringa en helg på, visade det sig. Maten hörde helt klart till det bättre som flera av oss ätit på länge och lokalerna var jättefina!
Vi hade många långa och intressanta diskussioner om vad vi tyckte var viktigt och vad som kan förbättras i vår kommun, samt huruvida vi skall tala om vad som är gjort de senaste åren. Ni som har läst tidigare i denna blogg vet vad jag tycker om att tala om det som har hänt kontra det vi vill ska hända, men jag tycker att vi kom till en bra avvägning i den frågan. "Detta har vi gjort men DETTA vill vi göra"..
Av förståeliga skäl vill jag inte gå ut redan nu med att berätta vad vi kommer att gå ut med på det lokala planet men jag kan lova att många punkter kommer att bli uppskattade av medborgarna i Vallentuna samt att de är klart genomförbara under nästa mandatperiod.

Efter ett långt arbetspass och middag så avrundade vi kvällen i en soffgrupp med varsin öl i händerna och berättelser om det mesta, och jag måste säga att Elwe Nilsson med sin långa och gedigna politiska bakgrund är en riktig tillgång när det kommer till att berätta historier, karln har ju minne som en häst! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar